Menestyksemme yrityksenä perustuu työntekijöidemme ainutlaatuiseen osaamiseen ja sitoutumiseen. Me olemme Tehonrakentajat – meiltä voit odottaa tuloksia. (1)
Tehonrakentajat on 2012 perustettu kuusihenkinen taiteilijaryhmä, johon kuuluvat Heidi Hemmilä, Matti Hyvönen, Laura Impola, Laura Laukkanen, Fanni Maliniemi ja Ismo Torvinen. Tehonrakentajat käsittelee Titanik-gallerian näyttelyssään menestystä.
Visiot, missiot ja arvot:
Tehonrakentajien strategia lähtee siitä, että haluamme muuttaa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi. Tavoitteena on yhteiskunta, jossa olemassa olevia materiaaleja ja rakennuksia hyödynnetään mahdollisimman tehokkaasti, energiankulutusta optimoidaan sekä luodaan hyvinvointia ja työpaikkoja kestävän kasvun kautta. (2)
Uskomme maailmaan, joka on kestävä, pitkäikäinen, tehokas ja suunniteltu kestämään ikuisesti. Maailma ansaitsee innovaatioita ja tuotteita, jotka kestävät aikaa ja voivat syntyä uudestaan elinkaarensa päässä. Valmistamamme materiaalit ovat avainasemassa kestävän kehityksen ja taloudellisen vaurauden rakentamisessa. (3)
Tehonrakentajien hallintotapa perustuu avoimuuteen ja vastuun kantamiseen niin johdossa, hallinnossa, taloudessa kuin muussakin toiminnassa. Asemasta riippumatta kukaan Tehonrakentajissa ei saa edellyttää eikä sallia lainvastaista toimintaa. Korruptio ja lahjonta on kielletty kaikessa Tehonrakentajien toiminnassa. (4)
Tehonrakentajien missiona on luoda iloa ja mielihyvää ihmisten arkeen ja juhlaan toteuttamalla kestäviä arvoja. Tehonrakentajat on yhdessä henkilöstön kanssa määritellyt toimintaa ohjaaviksi arvoiksi vastuun, avoimuuden, kannattavuuden ja arvostuksen. (5)
Tehonrakentajat yhdistää emotionaalisen (ART) ja rationaalisen (TEKNOLOGIA) ajattelun ajassa, jossa on olennaista ymmärtää tieteen ja taiteen synteesi. (6)
Tehonrakentajissa on aina etsitty – ja löydetty – avaimia kauniiseen arkeen. Me haluamme maistaa elämän maun aitona ja löytää siten iloa ja paloa arkipäivään. Aina välillä on hyvä kysyä, maistuuko tämä nyt hyvältä vai onko tässä sittenkin jokin sivumaku. Muotivirtauksien seuraamista ja tarpeetonta miellyttämistä on syytä välttää. Yleensä kannattaa vain seurata rohkeasti omaa sisäistä majakkaa. (7)
Tehonrakentajat-brändi heijastaa yrityksemme arvoja: Energiaa, Erinomaisuutta ja Innostusta. Brändipersoonamme ytimessä on intohimo siihen mitä teemme – parhaan mahdollisen ratkaisun löytämiseen asiakkaidemme tarpeisiin. (8)
Tehonrakentajat erottuu kilpailijoistaan tarjoamalla asiakkailleen massasta poikkeavaa informaatiota, näkemyksiä sekä käytännönläheisiä ideoita ja innovaatioita.
Jokainen konsernissa työskentelevä voi olla suunnannäyttäjä vaikkapa tekemällä työtään uudella tavalla, muun muassa kokeilemalla uusia työtapoja tai jakamalla osaamistaan.
Yhdessä olemme enemmän. Hyvä joukkuepeli on keskustelevaa ja tavoitteellista, toisen osaamista arvostavaa ja osallistujilleen mielekästä. Jokaisella on sopiva, toisia täydentävä rooli joukkueessa. (9)
Vuodesta 2012 Tehonrakentajat on vuosi vuodelta edennyt johdonmukaisesti ja määrätietoisesti tehokkaan ja fokusoituneen integroidun kuluttajatuoteyhtiön tiellä. (10)
Lähteet: 1. Metso, 2. Lassila & Tikanoja, 3. Outokumpu Oy, 4. Fennovoima, 5. Kalevala Koru, 6. Artek, 7. Marimekko, 8. Wärtsilä, 9. Alma Media, 10. Fiskars
www.tehonrakentajat.fi, info@tehonrakentajat.fi